torsdag den 20. september 2012

Månedsdag med skønne USA!<3


Heeeey mennesker! Jeg har nu officielt været her i en måned! Woop woop!  Tiden er gået så forfærdentligt hurtigt, føler nærmest at jeg ankom igår. Men altså, her er jeg...stadig i live:P
Soo what have I been doing? always the big question.

Well Friday: I fredags fik jeg ændret mit skema. Det var egentlig ikke helt frivilligt, ville lige have haft noget mere tid til at tænke over det,  men er nu rigtig glad for at jeg fik fortaget ændringerne.
Mit skoleskema ser nu sådan her nu:

Economics
Spanish 2
Video production
Leadership
English (ikke IB)
Weight training
Math

Fik ændret mit IB english til normal english, da det var waaaay too hard. Selv min lærer kom hen til mig og spurgte om vi skulle finde noget lidt lettere til mig. Måske var det fordi, jeg efterhånden havde taget form som et spørgsmålstegn i hans timer. Pga. af ændringen med engelsk blev mit spank og engelsk byttet rundt, så skulle til at starte forfra med nye persone, men det gør dog ikke noget, for nu har jeg fået A-lunch! HELL YEAH! det er så hyggeligt at sidde med en masse mennesker som jeg har lært at kende igennem Lou, og så har jeg også fået engelsk sammen med hende! YIIIIR! 
Synes lige jeg vil dele det her klip med jer, fra frokosten idag! Det er ikke hver dag man ser sådan noget!
http://www.youtube.com/watch?v=5aGuS-IyJJw&feature=youtu.be 
Total awesomeness! GO ISMAIL!

Saturday: Lørdag holdte vi en fest. Festen var for at sige velkommen til mig og Lou, og til at sige velkommen hjem til Mateo fra hans tur i Chile. Aftenen var super hyggelig, der var bare ét problem.....Mateo var der ikke. Han havde misset sit fly om torsdagen, og kunne ikke få plads på det næste fly, så han måtte vente alene helt indtil mandag, hvor han endelig kunne få plads på en flyver og kommer afsted. Fik endelig hilst på ham om tirsdagen, efter han langt om længe var blevet hentet i lufthavnen. Han havde været så venlig at tage gaver med hjem til alle, og til mig havde en en håndlavet snurretop fra Chile.

Monday: Mandag havde jeg Lacrosse practice. It was sooo hot! between 90 and 100 degries = 30 og 40 grader, og vi skulle løbe! Baaaah!
Men altså, her er et billede af mit udstyr indtil videre: (det er egentlig ikke min stick, men Lou syntes den passede bedre til mit tøj, så tog et billede sammen med hendes stick)

 
Thuesday: Tirsdag brugte mig og Lou sammen med Toni, downtown. Det er utroligt så mange mærkelige typer vi møder hver gang vi er sammen. Denne gang mødte vi en rygsække-turist fra Portland som højest sandsynligt lige havde røget noget, og som begyndte at snakke om vejret, vores accenter m.m. og en flok drenge som helt randomlig spurtge efter Lous navn. Tja det er altid morsomt!



Lou og jeg havde noget ekstra tid eefter skole en af de forrige dage, så vi fik lige taget nogle billeder:, uden at alle folk kiggede mærkeligt på en:

 
 
 
Friday: Uh uh uh! Nu skal i bare høre. I fredags var jeg til mit første amerikanske football-game nogensinde! WOOOW! Det var super skægt, og en rigtig god oplevelse! Det var saxons første home-coming game, så det skulle vi ikke gå glip af. Man kunne virkelig mærke holdspiriten. Der var både cheerleaders og orkester! Det var virkelig som man ser på film. Mig, Toni og Lou fulgtes ad til kampen, og vi endte med at stå og hoppe og cheere i takt med cheerleaderne. Her kommer nogle billeder fra kampen: 

 
 
Ehhhehe, we had a good view:P
 
 
 


Sunday: Nå men søndag kørte vi til Corvallis for at aflevere Sophie (hun er nu startet på OSU, så jeg føler mig lidt alene...) men før vi afleverede hende, spiste vi middag hos en af Kirsten og Alvaros gode venner fra Taiwan, kaldet Anny. Hun er ikke en tidligere af Kirsten og Alvaros udvekslingsstudenter, men hun var rigtig gode venner med deres udvekslingsstudent Wen Wen, så der spiste vi middag, hvor hun havde lavet noget virkelig godt kinesisk mad.

Wednesday: Onsdag var der "Back to School Night" for forældre, og fordi mig og Lou er i Leadership, bliver vi nødt til at tilmelde os som hjælpere til sådanne arrangementer, for at få point, for ikke at blive smidt ud af klassen. Vi skrev os på som "Greeters". Så vi stod i 2 timer og holdt dørene in the main enterence og sagde "Hiii, welcome to south, have a great day". Selvom det var lidt småkedligt i længden, lærte vi dog en masse at kende, så det var jo ikke helt dårligt.
Vi har endda fået disse awesome t-shirts!

Selvom jeg i starten skrev at leadership var hårdt, strengt og ikke til at holde ud, er det faktisk blevet et af mine yndlingsfag. Udover at lære en masse at kende, have en slags pause (da der ikke altid er noget af lave) og have det sjovt, så gør Leadership også en masse fantastiske ting! Hver fredag og tirsdag går vi rundt i de nærliggende gader, og samler skrald, så gader skinner, og vi støtter også en masse gode ting. Vi hjælper med at samle penge ind, til en familie som vil adoptere et barn fra Etiopien, samler mad ind til børn, hvis eneste forælder er røget i fængsel, 4 personer fra Leadership tager til Nepal for at bygge huse og hjælper kræftsyge mennesker. Så tager vi også ud til forskellige arrangementer og hjælper frivilligt til. Jeg synes det er et rigtig godt formål, så kan rigtig godt lide den her klasse.

I dag (Thursday) tog jeg med Lou og Shannan downtown, hvor Lou og jeg hyggede os mens Shannan gjorde hvad hun skulle.
Det endte i det her:

I morgen, tager Lou og jeg til endnu et football-game. Så længe de spiller på hjemmebane, må man udnytte at man kan komme gratis ind. Vi må også have købt os nogle trøjer med saxon på, så vi kan støtte vores sportsudøvere.

Det var alt for i dag. I må have det så godt.

-Ditte
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar