tirsdag den 4. september 2012

Berverly Beach!


So here I am again!
Kom hjem fra en hyggelig, men kold campingtur i går ved Berverly Beach, ikke langt fra byen New Port i søndags. En cirke 2 en halv times køretur. Vi kørte fredag og kom hjem søndag, og vi stoppede da også op for at få en is på vejen dertil. Det var Kirsten, Sophie, Mariana, Javi, Ellie (Marianas ven) og mig som var afsted, for Alvaro skulle arbejde. Jeg fik prøvt Peanutbutter and Jelly, en meget typisk amerikansk sandwich/toast - det var ikke helt slemt, og noget som minder om vores skumfiduser med mariekiks til, bare med chokolade og en anden form for kiks. Det var ren guf!
Stranden var skøn, selvom det blæste en del, men alligevel fik vi taget en masse flotte billeder.


Lørdag kørte vi ind til New Port, og kiggede. New Port er "kendt" for at have en flok han-søløver boende i deres havn, så dem kiggede vi længe på. Søløverne har på en måde indtaget havnen, så man har givet dem en plads hvor de kan ligge i fred, og skabe sig. Dog er der 2 mdr. om året hvor søløverne ikke er der, da de svømmer ned for at finde sig en mage, de svømmer dog tilbage igen, når de har gjort deres business. Men cute, det var de i hvertfald!


I torsdags hentede vi Alvaro, Mariana og Javi i lufthavnen, Mateo er stadig i Chile og kommer først hjem om 2 uger. Men det var sjovt endelig at møde børnene (eller to af dem), også selvom der ikke er stille i huset mere. Der bliver spillet fodbold i stuen, leget skydekrig, spillet spil, ja alt hvad Javi  kan finde på. Det er trættende i længden, når man lige har vænnet sig til et dejlig roligt hus, men heldigvis er der både mig og Sophie til at undeholde ham, så tror hurtigt at jeg vænner mig til uroen på længere sigt.

I onsdags var jeg til mit første Rotary-møde, sammen med Sophie. Der mødte jeg min counsler Linda Wooters, som var rigtig flink. Generalt var de alle rigtige søde og immødekommende, og Sophie og en mand som havde hentet os, lagde en masse gode ord ind for mig, da de havde ordet til at snakke for forsamlingen. Det var rigtig hyggeligt, og så var det et stort plus, at der var en stor buffet men kage!:P

Søndag aften blev jeg inviteret med til BBQ-party af fam. Barlow. Kirsten, Javi og Sophie kom dog senere, men det var en sjov oplevelse at prøve en typisk amerikansk BBQ-party, og mig, Sophie og Lou fik snakket med en masse mennesker.
 


Mandag brugte vi på at købe school supplies og få en giga smoothie fra Jumba Juice, sammen med Alvaro, og tirsdag har jeg brugt på en lille simpel ting - nemlig ingenting!:D
Skal prøve at lave frikadeller til aftensmad, så er spændt på hvordan det kommer til at gå, for selvom jeg kan lide at lave mad, er jeg elendig til det!

Starter i skole imorgen (onsdag), så er rigtig spændt på hvordan det kommer til at gå, og laver en opdatering imorgen, hvis jeg altså overlevede dagen. Det er en "tradition", eller mere en uskreven regl, at man første skoledag, giver den gas med tøjet og accessories, for at imponere ens klassekammerater og ældre elever, så må lige have tjekket ud, hvad jeg har i skabet til imorgen. En ting jeg frygter, er de mange skift i mellem timerne, som du har 5 minutter til. Skal lige have regnet ud, hvordan jeg kommer fra den ene ende af skolen, til den anden ende på 5 minutter? måske skulle jeg investere i en teleporter eller noget?

På lørdag - d. 8, er der arrangeret et WELCOME PARTY for mig hos Graves-Griffin familien. Gætter på at de fleste fra Rotary er inviteret, plus nogle tidligere udvekslingsstudenter, og så Lou og Sophie. Resten ved jeg ikke, så nu må jeg se hvem der dukker op?. Men glæder mig nu til det, mener Lou holder sin, en uge efter.

Og så til sidst, på mandag skal jeg til min første try-out på Lacross teamet. Har aldrig prøvet det før, så det skal nok blive sjovt (og hårdt) at prøve en typisk amerikansk sport. Håber ikke min krop er smadret efter de par timer.

Ohh well det var alt for denne gang :)

-Ditte
 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar