onsdag den 5. september 2012

First day at school!


Ohh ja, jeg overlevede semesterets første skoledag! DET VAR HÅRDT...eller ikke hårdt, det var bare en smule udmattende - men jeg overlevde! og jeg havde virkelig lyst til bare en coffee fra Starbucks! (Hehe er allerede begyndt at blive et mærkedyr, når det gælder kaffe :P)
Men ej, alt er gået fint, udover at de havde lavet ændringer i mit schedule, så panikkede en smule sammen med Lou, da vi begge havde fået ændringer. Istedet for Food Esst, har jeg fået vægttræning i dette semester, og nogle af mine timer har skiftet perioder. Fik dog styr på det efter første time, som gud tak og lov, ikke havde ændret sig.
Det viste sig også, at mig og Lou har fået hver sin lunch. Hun har A lunch og jeg har B lunch, så mutters alene måtte jeg gå til lunch. Og så er det, som man ser på film. En stor kantine med en masse unge, som griner og snakker, og så hovedpersonen som ikke har fået nogle lunch venner endnu, og som ender med at spise på toillettet. Det gjorde jeg dog IKKE, jeg endte med at sætte mig ved et random bord, indtil jeg skar min på min lemonade flaske, og så traskede jeg ellers udenfor, hvor jeg endelig fandt et kendt ansigt fra min spansk time - som forresten var virkelig svær! Læren snakkede spansk the whole entire time, og lille mig som ikke har haft mere en et par enkelte spansktimer i mit liv, måtte ydmygt forklare at jeg var ny, og ikke havde haft ret meget spansk før. Det endte dog med at give mig en god kammerat at snakke med.

I IB English skulle jeg virkelig anstrænge mig for at følge med, og forstå hvad læren sagde. Jeg troede jeg var god til at forstå engelsk, men når det kommer op i det level, skal der virkelig spidses ører, og da han begyndte at snakke om præsentationer og oplæg i første semester, slog jeg helt fra :O

Hmm fik prøvet Leadership! Ved ikke hvor glad jeg er for det, men giver det en chance. Min lærer Ms. K. August, er VIRKELIG striks! Fra timen begyndte til den sluttede, snakkede hun om de 10 regler for leadership, og hvor meget hun og andre forventer af en. Og hvis man gør noget dumt, skal man stå til ansvar og tage straffen som en voksen og bla bla bla! Så snakkede hun også om, at de "heldige" som er i klassen, er blevet anbefalet af forældre eller andre, eller også har man rigtig gode karaktere, så man har gjort sig fortjent til pladsen på holdet, men øhh nej, det tror jeg så ikke lige! Lou og jeg blev bare sat på holdet, uden videre information! Hun er virkelig skræmmende, men regner med at give det en chance, selvom man skal stille op som hjælper til alle mulige af skolens arrangementer, for at få point af læren.  
Okay vil ikke brokke mig mere, måske ender det med at blive mit yndlingsfag, man ved aldrig?

Det var alt for idag, ville bare lige fortælle lidt om første skoledag, og vænner tilbage når jeg har overstået mit livs første Lacross-time.

-Ditte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar