mandag den 8. oktober 2012

OMG OMG OMG!


Så er jeg hjemme igen efter en fantastisk orientation weekend on the Oregon coast! - Eller det kom jeg for to uge siden, har bare haft for travlt til at lave et indlæg. Det var nogle helt fantastiske dage, og jeg lærte sådan en masse dejlige mennesker at kende! Savner dem allerede forfærdentlig meget, selvom det ikke er længe siden jeg så dem sidst, men heldigvis ser jeg dem igen om mindre end en uge, når vi tager på busturen til bla. San Francisco. Den tur bliver helt igennem en fed oplevelse, og  jeg glæder mig over-ekstremt meget!
So, what have we been doing on this so-called orientatation weekend og resten af tiden? well now you will get the answer:

Jeg blevet hentet ved skolen 11.15 torsdag sammen med Matheus (en brasiliansk udvekslingsstudent), hvor vi derefter blev kørt hen til et mødested, hvor vi skulle mødes med 3 andre udvekslingsstudenter, som skulle følges med os i bilen. Pepita fra Tyskland, Soffi fra Argentina og.....dum dum dum duuuummm....Hye seung Shin fra Syd-Korea! Woop woop! Der var julelys i mine øjne i det øjeblik det gik op for mig:P Da vi var for mange til at køre i en bil, blev vi delt op i to biler, og jeg kom til at sidde sammen med Pepita, Hye Seung Shin og Hye Seung Shins distrikt counsler Kaotsumi. Køreturen til lejeren gik stækt, selvom vi skulle samle en fjerde udvekslingsstudent op. Han er fra Italien og hedder Frederico.
Da vi endelig ankom, blev vi signet up, og fik uddelt værelser. Jeg endte med at komme på værelse med Hye Seung Shin, Pepita og en russisk udvekslingstudent, ved ren tilfældighed:) Vi fik sagt hej til hinanden da alle var kommet, og fik en masse instrukser, hvorefter vi fik taget billeder for vores ID kort og fik ufleveret en binder, med en masse nyttigt information, og derefter gik vi over og fik aftensmad. Klokken 22.30 blev vi sendt i seng, og klokken 23.00 skulle alt lys være slukket og vi skulle ligge i vores seng, for ellers ville de få os op tidligere næste morgen end planlagt.

Fredag: Fredag blev vi vækket kl. 6.00 istedet for kl. 7.00 fordi både et af pigernes værelser, og et af drengenes værelser havde snakket snakket til langt ud på natten, den forrige aften. Flere af os var ret mukne, men sådan var det, FÆRDIG! Efter vi havde spist morgenmad kl. 8.00, fik vi endnu flere instrukser ang. vores bustur bla., og vi fik et slags navneskilt, med vores district og navn m.m. dem skulle vi gå rundt med hele dagen indtil vi skulle i seng, og hvis vi glemte at tage navneskiltet på, var straffen, at man endten skulle synge eller danse.
Efter frokost skulle vi have en engelsk test, bare så de kunne se hvor vores level lå i starten af året, og vi vil tage en ny i slutningen af året, for at se om vi har forbedret os. Det var både let og svært, men havde en rimelig god fornemmelse omkring testen. Det var ligesom at være til engelsk-eksam, bare med et lettere niveau. Efter følgende gik vi ned på stranden hvor vi gik en lang tur. Alle folk havde taget deres kameraer med, så der blev taget en masse fantastiske billeder.
Derefter spiste vi aftensmad og hyggede os resten af aftenen med sang og dans. Alphan fra Tyrkiet, Salvador fra Mexico og Oliver Kasemsukpaisarn fra Thailand havde nogle fantatiske guitar skills, så det blev der hygget en del med.

Lørdag: Dum dum dum duuuuummmm! Vi klarede det rigtig godt med at gå i seng til tiden den dag, og vi fik æren af at sove helt til kl. 7.00!! WOW! Men altså, efter vi havde spist morgenmad satte vi kursen mod Tillamook Cheese-factory. Jeg havde allerede været der en gang, da vi kørte hen til campen, men det var altid hyggeligt at komme der igen, med endnu flere skønne mennesker, og så fik jeg også købt et par pins til min blazer. Tror vi holdt pause der lidt for længe, for vi begyndte efter lidt tid at skrive på hinandens arme, for at slå tiden ihjel^^ Her ser vi mine favoritter:




Her er en video vi tog første gang vi besøgte Tillamook (Pepita, Hye Seung Shin, Lou and I)

Derefter kørte vi hen til en "gård". Det var en sådan en af de der slags gårde med en butik tilhørende. Vi fik at vide at vi havde halvanden time der, så vi fik tiden til at gå med at kigge på de forskellige dyr, tage sjove billeder, og købe ting fra butikken:P
 

 The crew^^


Det var nu hyggeligt.

Derfter satte vi kursen mod den oprindelige planlagt endestation = Seaside! Køreturen var lang, så vi begyndte at synge de forskellige landes nationalsange på forskellige spog. Det var super sjovt/fedt at høre forskellige personer synge på deres sporg. Dog failede den danske sang, da jeg ikke kunne teksten og tonen var for høj, men Mie (den anden danske udvekslingsstudent) reddede os dog med sine sangtalenter. Da vi endelig kom til Seaside, startede vi ud med at spise pizza i Funland, hvor vi også fik et turpas, så vi kunne prøve de forskellige ting. Hvis vi hellere ville gå rundt og se Seaside kunne vi også det, så vi var en gruppe som besluttede os for at gå på lidt sightseeing. Vi endte dog i sidste ende her!:


Det var så hyggeligt, og imens vi ventede på at resten af flokken skulle komme til vores aftalte mødested da vi skulle hjem, tog nogle af os dette fantastiske billede, som nu er mit coverbillede på facebook:D

Vi ankom i Campen før aftensmad, så da vi havde spist, vendte vi snuden mod stranden. Alphan (fra Tyrkiet) havde taget sin guitar med ned på stranden, så han sørgede for at undeholde os. Han er faktisk en rigtig god sanger, hvis man kan lide den stil han spiller/synger.  På stranden tog vi en masse billeder og tændte et stort bål hvor vi lavede smores. over bål. Til jer derude som ikke har nogen anelse om hvad jeg snakker om, så er det næsten som vores ristede skumfiduser, bare med graham crackers og chokolade. Nam nam!
Til jer der stadig don't have any clue:
Æhæhæ vi hyggede os, her er nogle billeder fra vores tur på stranden:






Derefter gik vi hjem og vi købte næsten alle en Rotary t-shirt, som vi fik hinanden til at skrive på, sådan en sød lille hilsen, så vi ikke vil glemme hinanden. Her er billeder af t-shirten - jeg har dog ikke alles underskrift - da vi ikke havde mere tid, fik dog de vigtigste. Og så min blazer efter vi havde udvekslet pins. Har dog ikke fået sat alle på endnu, så den bliver fyldt mere op:)


Søndag morgen vågnede vi, fik gjort os klar og spist morgenmad. Inden morgenmaden havde vi pakket alle vores ting, så vi var klar til at flytte ud igen.
Jeg kørte med Hye Seung Shin og hendes counselor Katsumi igen, og på vej hjem slog vi et smut fordi Tillamook air museum hvor vi igen mødtes med Matheus, Sophie, Frederico og Sparky (en anden voksen). Det var faktisk rigtig spændende at se, og så sluttede vi da lige af med en sodavand og burger i museumets café.






 

Torsdags (d. 4/10) skiftede jeg mit spansk 2 ud med German 2. Spansk var simpelthen for svært, og jeg havde ikke mulighed for at tage spansk 1 uden at rotere hele mit skoleskema, og det ville jeg ikke. Så nu har jeg tysk 2, og jeg kan ikke beskrive den lettelse jeg følte, da jeg kom ind i klassen første dag og jeg fik et sæt ark, hvor jeg rent faktisk forstod ALT! Ja altså...tysk 2 er for let for mig, skulle oprindeligt have taget German 3/IB German, men tjo..det her er vel bare an easy A...eller det håber jeg, mit tysk er godt nok lidt rustent kan jeg mærke. Synes dog det er lidt træls jeg ikke får lært spansk, nu når jeg regner med at tage det når jeg kommer hjem, men det er der jo ikke noget at gøre ved, og jeg må bare øve mig on my own.
Min counselor Linda Wooters inviterede mig med til et Ducks game lørdag. Hvis I ikke ved hvad jeg mener med "Ducks" game, så er der to universiteter i Oregon - Oregon State University som er the "Beavers", og Oregon University som er the "Ducks". Hele Oregon er delt op, enten er du en Beaver eller en Duck. Jeg har hele tiden været en Beaver fordi Sophie (gammel udvekslingsstudent) lige er begyndt på Oregon State University som er Beavers, men hvorfor skulle jeg sige nej til en invitation til et football game, med et af statens mest populære/berygtede teams, og en kamp som de fleste Ducks vil give sit hus væk for, fordi det er så svært at få billetter. Så ja, jeg sagde ja tak,  og gik og ventede i spænding på at det skulle blive lørdag.


Fredag tog Lou og jeg igen til et highschool football game. Denne gang var det mellem South Salem High School og vores største konkurrenter Spraque. Hmmm ja vi tabte rimelig stort, men Sprague er også meget bedere end South, så det kunne vi næsten have regnet ud i forvejen.

Lørdag: Lørdag tog jeg med Kirsten og Mariana til Marianas vollyball game, hvor vi mødtes med resten af familien som kom direkte fra Harveys eller Mateos fodboldkamp. Det var Marianas vollyball teams første kamp, og vi regnede ærligtalt med at det hele ville ende i en katastrofe, men de gjorde faktisk et ret godt job, selvom de tabte. Ved 16.00 tiden blev jeg hentet af Linda, hvorefter vi mødtes med 3 af hende og hendes mands venner som skulle køre med os til Eugene hvor kampen blev holdt.  Det hele var vildt stort og awesome! 4 timer gik virkelig stærkt, og selvfølgelig vandt Ducks som forventet. De har et super team.
En kamp jeg virkelig gerne vil se kaldes "The civil war" og er en kamp mellem Ducks og Beavers. Desværre er der allerede udsolgt til kampen, og så er der den lille detalje at hver billet koster omkring 3000 dollers - så det bliver nok ikke i min levetid jeg får råd til sådan noget:P






Ved ikke om i kan se den?
 
I løbet af ugen skete der ikke det store udover at jeg om torsdagen went shopping with Lou and Toni, hvor jeg fandt min homecoming dress og tilhørende sko. Det var en lettelse at få afklaret, for jeg får ikke meget tid ugen op til homecoming.

Lørdag: Lørdag hentede vi Sophie i Corvallis, hvor efter vi kørte til en dim sum restuarent for at spise morgenmad. Det var en speciel morgenmad, men maden var super delicious, og så var det en ting jeg altid gerne har villet prøve at smage. Efter vores fantastiske morgen kørte vi til en pumpkin patch. Det var virkelig hyggeligt/sjovt og totalt anerledes end Danmark hvor man aldrig vil kunne finde noget lignende. Der var alverdens "forlystelser" og en masse boder med mad. Vi fik både prøvet æble-slushice, glaserede kettle-corn og karamelliserede æbler m.m. Mums! Den bedste ting vi prøvede var nu. "Dark Maze" = Mørk Labyrint. De havde lavet en kompliseret labyrint ud af halmballer og dækket den til, så den var fuldstændig mørklagt. Vi var derinde mere end 40 minutter, før vi måtte finde en ansat med en lommelygte som kunne vise os ud. Ved ikke hvor mange halmballe vægge jeg formåede at gå ind i på mere end 40 minutter - men det var mange! Om aftenen skulle vi hen til nogle af Kirstens og Alvaros venner og spise aftensmad. De havde 3 børn - en mega nuttet lille pige! awwwww<3





 

Søndag tog Sophie, Julia (en ven fra skolen) og jeg downtown, for at shoppe for en homecoming dress for Julia, og vi havde en super hyggelig dag, og jeg fik (igen) brugt en del penge...men det var det værd! Vi endte med at spise på en awesome mexican restuarent:


Mandag: Om mandagen finder Lou og jeg ud af, at vi er i skoleavisen!!! Vores ansigtsudtryk var like O.o ....Vi havde tidligere lavet et interview med en af vores gode venner, og hun arbejder for skoleavisen, så hun havde lavet et afsnit om udvekslingsstudenter.. Toni var også deri, så vi var helt: WOoooaaaaW! Lou var endda på forsiden, og vores homecoming plakat var også deri! Det faktum at begge vores navne var stavet forkert er en helt anden sag...

 
 
I stedet for efterårsferie har jeg haft en forlænget weekend -.- det er dog bedre end ingenting.
Men altså torsdag tog Lou, Matheus og jeg til dagens football game. Jeg elskeeeeeer den sport nu! Det var så hyggeligt og sjovt! Og så vandt South da heldigvis.





Ja vi hyggede....

Fredag hentede vi Sophie igen, og kørte til Portland, hvor vi først spiste på en vietnamesisk restuarent og derefter kørte til Oregon State Science Museum. Det lyder kedeligt, men det var faktisk rigtig spændende..sådan da. Det var en anderledes måde at lære om forskellige ting. Derefter kørte vi hjem.



Okay sidst men ikke mindst, så har jeg fået mine karaktere for de første 6 uger............no comments....-.-  baaaahh:'( Jeg har heldigvis lang tid endnu til at rette op på det:O

På fredag d. 19, tager vi en flok unge downtown i Salem og prøver "The haunted house", som skulle være noget af det mest uhyggelige af det uhyggelige, hvor folk jagter dig i slutningen med rigtig motorsave og alt muligt...men hvad ved jeg? Måske er jeg ikke i live efter fredag?

Men altså på lørdag tager jeg på bustrip med alle de andre udvekslingsstudenter til bla. San Francisco, så vil være væk i en uge. Vender tilbage med et nyt indlæg efter turen.

Hav' et godt liv så længe.

- Ditte
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar